Automatisch ondertiteling toevoegen aan Kodi!

Helaas is deze handleiding niet helemaal meer up-to-date en daarom willen wij je uitnodigen om de vernieuwde versie te bekijken op onze nieuwe website:

http://www.allaboutit.nl/kodi/automatisch-ondertiteling-toevoegen/

===================================================================

 

 

Introductie
In deze tutorial zal ik jullie uitleggen hoe je automatisch ondertiteling laat toevoegen aan je favoriete films en series in Kodi. Het is een aanvulling op mijn artikel Films en series streamen vanaf je laptop!.

Voor het volgen van deze tutorial heb je nodig:

  • Kodi zoals geconfigureerd na de laatste tutorial

Nederlandse ondertiteling instellen
We beginnen deze tutorial op het homescherm van Kodi.

  • Open Instellingen onder Systeem.
Afb. 01 - Kies Instellingen
Afb. 01 – Kies Instellingen
  • Kies Add-ons.
Afb. 02 - Kies Add-ons
Afb. 02 – Kies Add-ons
  • Druk op Zoeken.
Afb. 03 - Zoeken
Afb. 03 – Zoeken
  • Vul Subtitles in en druk op Enter.
Afb. 04 - Zoek naar 'subtitles'
Afb. 04 – Zoek naar ‘subtitles’
  • Installeer de dienst AutoSubs.
Afb. 05 - Installeer de dienst AutoSubs
Afb. 05 – Installeer de dienst AutoSubs
  • Klik na installatie op Diensten – Autosubs en druk op Configureren.
Afb. 06 - Klik op Configureren
Afb. 06 – Klik op Configureren
  • Vink Zoek naar specifieke taal aan, selecteer Dutch en druk op OK.
Afb. 07 - Selecteer Dutch
Afb. 07 – Selecteer Dutch
  • Ga nu terug naar het homescherm en druk op Bestandsbeheer onder Systeem.
Afb. 08 - Open Bestandsbeheer
Afb. 08 – Open Bestandsbeheer
  • Kies voor Locatie toevoegen.
Afb. 09 - Locatie toevoegen
Afb. 09 – Locatie toevoegen
Afb. 10 - De locatie instellen
Afb. 10 – De locatie instellen
  • Ga nu terug naar het homescherm en druk op Instellingen onder Systeem.
Afb. 11 - Kies Instellingen
Afb. 11 – Kies Instellingen
  • Open Add-ons in het menu en druk op Add-ons installeren m.b.v. zipbestand.
Afb. 12 - Kies installatie m.b.v. zipbestand
Afb. 12 – Kies installatie m.b.v. zipbestand
  • Net bij het toevoegen van de locatie moest er een weergavenaam ingevuld worden voor de locatie. Open de map die deze naam heeft. In mijn geval is dit OpenSubtitles.
Afb. 13 - Open de OpenSubtitles map
Afb. 13 – Open de OpenSubtitles map
  • Open nu het install.zip bestand.
Afb. 14 - install.zip
Afb. 14 – install.zip
  • Wacht tot alle pop-ups verdwenen zijn en klik op Zoeken. Vul hier opensubtitles in en druk op Enter.
Afb. 15 - Zoeken naar OpenSubtitles
Afb. 15 – Zoeken naar OpenSubtitles
  • Installeer de add-on OpenSubtitles.org.
Afb. 16 - Het zoekresultaat
Afb. 16 – Het zoekresultaat
  • Ga nu terug naar het homescherm en druk op Instellingen onder Systeem.
Afb. 17 - Kies Instellingen
Afb. 17 – Kies Instellingen
  • Selecteer Video.
Afb. 18 - Kies Video
Afb. 18 – Kies Video
  • Ga nu naar Ondertiteling toe en zorg ervoor dat de beide talen op Dutch komen te staan. Ik heb zelf bij de tweede optie ook English bijgevoegd omdat ik automatisch naar Engelse ondertiteling wil laten zoeken wanneer er geen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is. Dit is een keuze en kun je zelf uiteraard ook kiezen.
Afb. 19 - De eerste keer Dutch
Afb. 19 – De eerste keer Dutch
20-Dutch2
Afb. 20 – De tweede keer Dutch
  • Daaronder moet op beide delen een voorkeurswebsite komen te staan. Kies voor OpenSubtitles.org.
Afb. 21 - OpenSubtitles.org
Afb. 21 – OpenSubtitles.org

Nu krijg je bij het openen van een film of aflevering een pop-up met een ondertiteling-keuze. Meestal is het zo dat de bovenste ondertiteling de juiste is wanneer je in het scherm daarvoor de website met de meeste views hebt uitgekozen voor je film/serie. Wanneer je de verkeerde ondertiteling hebt gekozen, druk dan op de Spatiebalk om het afspelen te pauzeren en navigeer met de pijltjes naar het icoontje uit Afbeelding 22. Wanneer je hier op Downloaden klikt, kun je een andere ondertiteling kiezen.

Afb. 22 - Het icoon van de ondertiteling
Afb. 22 – Het icoon van de ondertiteling

Ik hoop dat alles duidelijk was, veel kijkplezier 🙂

21 gedachtes over “Automatisch ondertiteling toevoegen aan Kodi!

    1. Dankjewel Michelle!

      Ik heb hier Mimic gebruikt, een skin die je enorm kunt aanpassen, compleet naar wens. Je kunt zelfs de submenu’s in je startscherm aanpassen. Ik hoor het wel als je iets wilt weten!

      Like

  1. Mooie uitleg, moois skin.
    Ik kan zelf ondertussen aardig overweg met Kodi. Maar 1 ding lijkt niet echt te lukken. Ik stream torrent (Quasar, torrent2quasar en ook zelfgemaakt STRM bestanden) bestanden en heb lokaal de ondertiteling. Handmatig deze toevoegen is te doen, maar dit zou ik liever automatisch hebben. Enig idee hoe dit kan? Alvast bedankt!

    Like

  2. Thanks, erg handig in te stellen na je handleiding werkt perfect! Heb je toevallig een uitleg hoe ik de achtergrond kan wijzigen? Gr Sander

    Like

  3. Nu heb ik enkele maanden geen series gekeken in Icefilms, maar omdat the Big Bang Theory zo weer start, wilde ik even terugkijken. Nu blijkt dat opensubtitles.org geen “vrije” ondertiteling meer geeft? Nu moet je inloggen? Of doe ik opeens iets verkeerd?

    Like

  4. Hi beste
    Heb mij onlangs een toestelletje gekocht met daarop ook kodi
    Als ik kodi aanklik springt hij naar pulse of puls
    Van hieruit kan ik vele dingen bekijken movie sport etc etc
    Wanneer ik naar movie ga zie ik inderdaad een hele boel movies staan……. heel veel zelfs
    Wanneer ik deze open geen probleem
    Alleen Nederlandstallige ondertitels vind ik niet
    Er zit nochthans iets in waarmee ik ondertitles kan laden van ondertitess nl en ook supersubs
    Wanneer ik hiermee ga zoeken vind ik nooit ofte nimmer niks
    Geeft aan dat er een error is in die 2 apps
    Waar kan ik de beste en meeste kans op het vinden van ondertitels vinden ?
    Hoe zet ik andere dingen op het apparaatje ?
    De handleiding die erbij zit is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel summier
    Ben een leek op dit gebied hoor
    Apparaatje werkt anders wel heel goed en de meeste dingen vind ik hiermee wel goed
    Kan iemand mij hiermee helpen aub?
    Kan hierin ook usb sticks en sd kaartje steken

    groetjes en bedankt

    Hoogstoel Emile

    Like

  5. Erg duidelijk. Dank je. Weet jij misschien hoe het kan dat we wel op de mac een ondertiteling erbij heben maar zodra wij het streamen naar de tv komt de ondertiteling niet mee.

    Like

  6. Goede uitleg, heb alle stappen uitgevoerd.
    alleen als het pop-up scherm met ondertiteling keuze bij mij verschijnt wordt niet de juiste ondertiteling gevonden. wel een hele lijst met (500) met andere ondertitels.
    Als ik dan handmatig ga zoeken wordt de ondertiteling wel gevonden.

    Like

Plaats een reactie